در عصر دانایی با دانا خبر      دانایی؛ توانایی است      دانا خبر گزارشگر هر تحول علمی در ایران و جهان      دانایی کلید موفقیت در هزاره سوم      
کد خبر: ۱۳۱۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱
به گفته محققان رعایت یک رژیم غذایی سالم و مغذی در بارداری علاوه بر اینکه سلامت جسمی جنین را تضمین میکند، در تقویت هوش جنین نیز نقش مهمی ایفاء میکند.

به گفته محققان رعایت یک رژیم غذایی سالم و مغذی در بارداری علاوه بر اینکه سلامت جسمی جنین را تضمین میکند، در تقویت هوش جنین نیز نقش مهمی ایفاء میکند.

با ما همراه باشید تا با  برخی از مواد غذایی موثر در تقویت هوش جنین آشنا خواهید شد:

زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ به دلیل دارا بودن امگا ۳، روی و آهن یک ماده غذایی فوق العاده برای رشد سلول‌های جنین به شمار میرود. با این وجود مصرف این ماده مغذی به شکل خام، نیم پز و عسلی در دوران بارداری ممنوع است.

میوه‌ها و سبزیجات

میوه‌ها به دلیل دارا بودن ویتامین‌ها و املاح معدنی مختلف مثل ویتامین ث، مس، روی، منزیم، کلسیم و.. در رشد سلول‌های مغز جنین نقش موثری دارند. مصرف سبزیجات برگ تیره دار نیز به دلیل وجود اسید فولیک نقش مهمی در رشد نورون‌ها و سلول‌های مغز جنین دارد.

ماهی

ماهی‌ها به دلیل دارابودن اسید‌های چرب امگا ۳ از جمله غذا‌های مفید برای رشد مغز جنین محسوب می‌شوند. تجربیات ثابت کرده است مادرانی که در دوران بارداری امگا ۳ بیشتری مصرف می‌کنند، فرزند شان در دوران کودکی در آزمون‌های مهارت کلامی، اجتماعی و ارتباطی عملکرد بهتری دارند.

آجیل و دانه‌ها

مغز‌ها و دانه‌ها به دلیل دارابودن اسید‌های چرب امگا ۳  و ریز مغذی‌های تقویت کننده مغز مانند ویتامین ب ۶  به رشد مغز کمک بسیاری می‌کنند.

گوشت

گوشت سرشار از آهن، روی و ویتامین ب ۱۲ است که برای رشد مغز ضروری است و به بهبود عملکرد شناختی جنین کمک می‌کند.

محصولات لبنی

از مصرف لبنیات در دوران بارداری غافل نشوید. زیرا محصولات لبنی مثل شیر سرشار از ید و منابع پروتئینی ضروری برای رشد مغز جنین هستند و به افزایش هوش جنین کمک می‌کنند. هم چنین شیر حاوی کولین است که نوزاد را با هوش‌تر میکند.

حبوبات

حبوباتی مانند لوبیا قرمز، سویا، نخود و بادام زمینی به دلیل دارابودن آهن، آنتی اکسیدان و فولات، به افزایش هوش جنین نقش موثری دارند. به علاوه حبوبات منبع غنی از پروتئین به شمار می‌روند که برای مغز مفید است.

ارسال نظر